Seat na poli SUV doplňuje svoji kavalerii největším modelem a útočí tak přímo na mladoboleslavskou automobilku. Dvojče Kodiaqa se nám představuje a oslňuje mnohem emotivnějším designem než má praktický tuzemský model. Bude to ale stačit na prakticky smýšlející český národ? To ukáže až čas, u nás má ale Tarraco palec nahoru. 

Co o něm říká Seat?

Nové SUV kombinuje klíčové vlastnosti, jimiž se vyznačují všechny vozy v produktové
řadě španělského výrobce: design a funkčnost, sportovní projev a komfort, cenová dostupnost a
kvalita, vyspělá technika a emoce, a díky tomu je vhodným doplňkem různých
životních stylů. Nový SEAT Tarraco je koncipován pro řidiče, kteří požadují užitné
vlastnosti a všestrannost pětimístného nebo sedmimístného automobilu, praktičnost
vyšší polohy sedadel, ale také oceňují vytříbený design vozidla a harmonickou
kombinaci sebejistoty, elegance a sportovního charakteru modelu Tarraco.

Motory

K dispozici budou dva zážehové čtyřválce. Jednotka 1.5 TSI poskytuje nejvyšší výkon 150 k a prostřednictvím šestistupňové mechanické převodovky pohání přední kola. Motor o zdvihovém objemu 2,0 litru je vyladěn na 190 k a jeho hnací síla je přenášena na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a systému 4Drive.


Zážehový čtyřválec 1,5 litru dosahuje nejvyššího výkonu 150 k v rozsahu od 5000 do 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment 250 N.m je k dispozici od pouhých 1500 až do 3500 otáček za minutu. Z hodnot vrtání 74,5 mm a zdvihu 85,9 mm vyplývá zdvihový objem 1498 cm3. Kompresní poměr je 10,5:1. Tarraco s tímto motorem dosahuje nejvyšší rychlosti 201 km/h.


Větší jednotka 2.0 TSI má vrtání 82,5 mm, zdvih 92,8 mm, kompresní poměr 11,65:1 a nejvyšší výkon 190 k od 4200 do 6000 otáček za minutu. Enormní točivý moment 320 N.m působí na klikový hřídel v rozsahu od 1500 do 4100 otáček za minutu. Tarraco s větším zážehovým motorem pokoří hranici 100 km/h za pouhých 8,0 sekundy a dokáže jet nejvyšší rychlostí 211 km/h.